מדריך להורים וגם לילדים גדולים כיצד למנוע פגיעה של משרד החינוך בילדים
אלה הדברים שמערכת חינוך חובה אינה יכולה לעשות: 1. לגרום לילדים להתנהג בניגוד לטבע שלהם. 2. לספק לילד הגנה מוחלטת. 3. לגרום לאחרים לאהוב כל ילד ולהצטיינות בלימודים לכולם. למענכם, לטובתכם ולטובת החברה כולה: התאימו את הציפיות למציאות במערכת ה"חינוך".
כלל מס 1 - חשוב מאוד לדעת!
במקרה שהילד נפגע פגיעה מינית, יש להתייעץ עם איש מקצוע מחוץ למערכת.
רק לאחר שהתייעצתם עם פסיכולוג או רופא באופן פרטי, אפשר לחשוב על הצעד הבא.
אף פעם, אבל אף פעם, אל תתייעצו או תדווחו למישהו מהמערכת לפני שהתייעצתם עם פסיכולוג או רופא מחוץ למערכת .
בשום פנים ואופן לא עם מורה, מנהל, פקיד סעד, עובד רווחה או המשטרה.
לכל אלה יש מחויבות חוקית למערכת.
מחויבות זו חזקה יותר מהמחויבות לילד שלנו!
מורה שיודע על פגיעה כלשהיא חייב לדווח להנהלת משרד החינוך או העירייה.
אלה מפעילים מיד את כל התותחים הכבדים, משטרה, חקירות, איומים, כולם רומסים, פולשים למשפחה ועלולים לגרום לה נזק בלתי הפיך.
הילד שלנו נמצא בעדיפות שלישית בכל מערכת שלטונית!
כלל מס 2 - קשיים לימודים.
בכל הנוגע להתקדמות לימודית תנו לילד תמיכה מלאה.
אל תדרשו ממנו להגיע להישגים שאינו יכול לספק.
אל תאשימו ואל תדברו רעות על בית הספר לפני הילדים.
עשו לילד אבחון דידקטי.
תוצאות האבחון יתנו לכם תמונה לגבי היכולות האמיתיות של הילד ומה הדרך הטובה ביותר לקדם אותו מבחינה לימודית.
אם הילד מתקשה בלימודים, חשפו אותו לתחומים אחרים בהם יוכל להצליח.
אל תאפשרו להישגים לימודים נמוכים להפחית את הביטחון העצמי של הילד.
אל תיקחו אחריות על הלמידה, זו אחריות המערכת!
כלל מס 3 - תוקפנות, הפרעות, קשיי התנהגות.
כל עוד הילד מרגיש טוב מבחינה חברתית, אל תתערבו.
היכולת להסתגל לחברה חשובה לא פחות מאשר היכולת ללמוד.
למדו אותו להגן על עצמו, אך לא לתקוף ולא לספר (להלשין) למורה .
תנו למערכת גיבוי מלא במקרים שבהם הילד מפריע לאחרים ללמוד, מזיק או מסכן אחרים.
במקרה שאתם חושבים שהחברה של הילד לא טובה לו, החליפו חברה. החברה בה הילד גדל חשובה מאד להתפתחות תקינה.
כלל מס 4 - בדידות חברתית,ילד קורבן.
אם מציקים לילד, צוחקים עליו, אין לו חברים, הוא רב הרבה, נעלב הרבה, עושים עליו חרם.
יש לו התפרצויות זעם, פנו לייעוץ וטיפול במערכת, דרשו התערבות מערכתית להגנה על הילד.
אם זה לא עוזר אז פנו לעזרה באופן פרטי.
כלל מס 5 - חינוך מיוחד - השמה בחינוך מיוחד.
למשל כתה ללקויות למידה או בעיות התנהגות, יכולה להועיל.
אך יכולה גם לא להועיל או אפילו להזיק.
תלוי בהרכב הקבוצה וביכולת המורים.
וודאו בכתב שביכולתכם להחזיר את הילד לחינוך רגיל .
אל תפחדו להשתמש בתרופות לריכוז והרגעה (כמו ריטלין), הן מועילות מאד!
אין דבר טוב יותר מאשר תרופה שעוזרת.
כלל מס 6- הגיל הרך (משלוש עד שש).
אבחון מוקדם וטיפול מוקדם מהווים את התרומה החשובה ביותר להתפתחות טובה של הילד.
אין דבר יותר חשוב מאבחון מוקדם של קשיים.
עשו אבחון מוקדם, התחילו בטיפולים מוקדם, אל תחכו ואל תדחו.
לגבי שנה נוספת בגן, אם יש ספק, השאירו את הילד שנה נוספת.
יש הרבה מאד הורים שמצטערים מאד במשך שנים שלא השאירו את הילד שנה נוספת בגן.
אין הורים שמצטערים שהשאירו את הילד שנה נוספת בגן.
אם הרשות מתנגדת להשארות שנה נוספת, אל תוותרו!
פניה לעובדי מערכת החינוך:
אתם אנשים טובים, המערכת לא.
המערכת גורמת לכם להתנהג לעיתים בצורה שפוגעת בילדים ובמשפחות.
אני מאמין כי אתם בטוחים שאתם תמיד פועלים נכון ועושים את המעשה הצודק, לטובת הילד.
התוצאות מראות שעשרות אלפים של ילדים נפגעים והאמון במערכת נמוך מאד.
הפיתרון היחיד - מהפכה בחינוך!
טובי פלד - פסיכולוג
פניה לקוראים - אפשר לקבל ייעוץ ללא תשלום בנושאים האלה על ידי פניה למייל
אפשר גם להצטרף לקבוצה שתעשה את המפכה בחינוך.
לצדק טבעי –HAMLET
טובי פלד - פסיכולוג טוב